Friday 20 March 2009

Aku dan Tangisan

Dalam tiap titis airmata itu
Aku berduka
Seperti disiat-siat hatiku
Pedih dan sakit.

Dan direndam dalam lautan
Seperti sengaja diri ini disiksa
Sengaja ditambah kedukaan itu
Sengaja..seolah aku dibenci.

kredit gambar : treklens.com

Tidak aku merasa sedikit pun kasih sayang darimu
Tidak aku merasa terubat kesepian dan kerinduanku
Hanya cemuhan
Hanya tomahan
Tiada ketenangan.

Dan lihatlah dunia, aku gembira
Aku tersenyum sentiasa
Ketawa mereka dengan keletahku
Tapi mereka tak nampak.

Tak, tidak aku salahkan mereka
Tidak aku meminta mereka bersimpati
Tidak aku hebahkan selama ini
Cuma kali ini, aku menjerit
Kerana tak tertahan sakitnya aku menanggung.

Aneh aku masih setia menanti
Bersabar dengan apa yang terjadi
Salah aku, mungkin
Biarlah.

No comments: