Friday 17 April 2009

Esok Jalan-Jalan Pergi Temerloh

Whaa...jauhnya nak pergi. Kalau naik kereta, ikut jalan lama (tak payah bayar tol), adalah dua jam lebih ke tiga jam. Dan dari Temerloh, ke Triang pula, lebih kurang dua jam lagi kot dari bandar Temerloh. Abah kena berubatlah. Dah teruk sangat gayanya. Malam-malam tak boleh nak tidur. Resah semacam, macam aku jugalah. Dah dua hari macam ni. Tapi aku boleh tidur. Cuma kalau berjaga, tak senang duduk. Pagi tadi buli Kecik. Gunting rambut dia (masa tu dia tengah tidur). Lepas tu kacau dia tidur sampai dia bangun. Geletek, jentik-jentik sikit, cucuk sana sini, dukung, lambung-lambung, cekik sikit, picit-picit badan, dan rasa macam nak pecahkan muka dia. Tapi, aku buat sambil gelak-gelak. Macam tengah bergurau, dan dia pun tak berasa hati. Kalaulah dia tahu.

Sebenarnya, kecewa dengan 'The Best Of Desire' tu. Tapi takpelah. Dah dapat dah pun. Merajuk dengan Bear dua kali. Sekali tu, sebab dia tak nak ke bandar belikan kaset Desire kompilasi. Kedua pula, sebab dia tak nak belikan aiskrim. Huh, perangai jadi macam budak-budak betul sekarang ni. Merengek-rengek, mengalahkan Kecik. Jadi dalam masa seminggu kat rumah ni, berkawan dengan Kecik sajalah.

Tapi dia baik, lurus aje. Semalam tu, aku bosan sangat-sangat. Dia balik sekolah pukul 6 lebih. Mulanya dia nak keluar bermain, tapi aku tak kasi. Ajak dia teman aku, layan aku borak-borak. Malam tu, tertidur dia tunggu aku yang kononnya nak ajar dia Sains dengan Arab. Makan pun tidak, sampai tertidur. Baik sangat.
Tadi, masa dia nak ke sekolah, aku cakaplah pada dia, 'Jangan la pegi sekolah....nanti Along nak kawan dengan siapa....' sambil main-main jari dia. Dia jawab,'Ala...nanti kite balik sekolah nanti kite teman la Along.'
Huhu.....sweetttttt!!!!!!!
Aku juga yang macam budak-budak. Macam dia pula yang jadi kakak, aku jadi adik. Oh ye, Kecik umur dia 8 tahun saja, dan aku...aaaa....22 tahun. Hehe..

Ohhh yeahhhh...esok boleh jalan-jalan. Boleh jumpa abang!!

No comments: