Saturday 16 April 2011

Anda Stress???

Pagi ini bermula lambat. Sekarang, sudah Zuhur. Tapi aku baru nak bersarapan. Tapi, tak kisahlah. Itu bukan perkara utama yang aku nak cakap.

Aku stress. Sebab tahu, jiwa aku ni makin hari makin lemah. Iman makin lama makin merudum. Solat entah ke mana, asyik tidur dan buat perkara yang tak sepatutnya. Semua ni bermula beberapa minggu lepas. Sejak assignment mula bertimbun.

And I was thinking that aku masih belum fit untuk menguruskan diri apatah lagi menguruskan orang lain. Masa belajar ini pun sudah rasa tak cukup masa dan tertekan untuk buat kerja rumah serta assignment. Kalau dah kerja nanti, masalah kerja, masalah pelajar, masalah kewangan, masalah dengan suami dan anak-anak, masalah rumah; bukankah lebih menyesakkan?

Maka apakah tidak reti-reti nak belajar walhal dah bertahun-tahun hidup membujang masih lagi tak pandai nak uruskan perkara yang mudah?

Dan masalah emosi serta mental hingga kini masih tak habis. Terkawal tu ada, kadang-kadang. Tapi masih tak cukup.

Dan bagaimana nak teruskan hidup andai dugaan yang sama sejak bertahun dulu sampai sekarang masih tak boleh nak tempuh?

No comments: