Tuesday 5 April 2011

Hidup Ini Sucks!!

Tapi kita ada Tuhan. Lagipun, memang hidup di dunia ni takkan betul-betul aman dan indah. Sementara saja. Dan memang banyak dugaan, ujian dan sebagainya. And that what life truly is. Jangan harap nak duduk senang lenang goyang kaki sampai mati. Kalau hidup senang lenang, maksudnya Allah macam tak ambil kisah pasal kita. Kalau Dia sayang kita, Dia mesti nak upgrade darjat kita. Dan caranya, dengan uji kita. Well, sebenarnya kesenangan itu ujian juga. But then, kesenangan itu, kita akan rasa macam rahmat, dan kesusahan itu ujian. Both are ujians. But then, bila macam senang sangat hidup tak rasa susah, dengan automatiknya hidup tak rasa macam hidup. Macam dalam fairy tale. Dan akan rasa bosan. Hidup macam monotonous.

Dan apalah sangat kesenangan dan keindahan dunia ni kalau nak bandingkan di syurga nanti. So, biar lantaklah hidup yang sucks macam mana pun. Bear with it.

P/S : Luahan hati oleh orang yang sedang stress. Tekanan daripada tugasan terasa ringan kalau nak bandingkan tekanan yang diberikan oleh manusia. Hehe.. semuanya sedang tertekan barangkali jadi melepaskan rasa tertekan itu kepada manusia lain, baru betul sharing is caring kan?
Why, bahasa aku makin hari terasa macam makin kasar. Ahhh... masih rasa indah cara hidup yang lama. Bersopan sentiasa itu bukan aku.

No comments: