Tuesday 22 March 2011

Stress Bertempat

Tiga malam ku mencarimu~~~
Tiga malam hatiku sunyi~~~~~


Okay, poyo!

Well, stress selama tiga hari berturut-turut ni, sangat tidak seronok ye. Hari pertama, masih terasa boleh dikawal sebab penat sangat mengemas bilik dan tak sempat nak fikir berlebih-lebihan.

Hari kedua, bercucuran sudah air mata. Srotttt sreettt di hujung talian mengomel pada Encik Abang perkara-perkara remeh yang merisaukan fikiran. But then, stress itu bagus. Tup tup, dalam air mata yang bercucuran itu siap juga dua assignments.

Dan hari ini, nak bercucuran air mata tapi dalam kelas. Kena cover macho juga. Jadi menangis dalam hati saja sambil jari yang menggantikan mulut yang mengomel dan srooottt sreeettt di kekunci telefon bimbit. Sudahnya, siap satu lagi homework.

Dan malam ini, tak sempat nak srooootttt sreeettt, hati sudah terubat dengan rahmat pada tengah hari dan pertengahan maghrib tadi, maka dengan gembiranya menggoreng assignment berpandukan buku teks Sejarah tingkatan 5 sambil kadang-kadang makan coklat dan baca manga.

You know, harapan aku pada masa ini, semoga setahun ini dan setahun akan datang cepatlah berlalu, dan rezeki pun melimpah-ruah.

Aku sangat perlukan teman hidup ketika ini.

No comments: