Saturday 1 August 2009

I Want To Die Because I Can't Bear This Pain Anymore!!

Itu, bukan kata aku. Jika anda ada baca paper (online) Britain baru-baru ini, ada satu wanita yang meminta digubal (atau diubah) undang-undang tentang bunuh diri. Wanita ini mengidap penyakit, dan sudah tak tertahan lagi menanggung kesakitan yang dia rasa, jadi dia meminta untuk dibenarkan untuk bunuh diri.

Di Switzerland (maaf kalau salah eja), membunuh diri dalam kes seperti ini, dilonggarkan sedikit undang-undangnya, ie dibenarkan. Jadi si wanita ni kalau nak mati sangat (dalam kes ni dia memang nak mati sangat sebab tak tertahan menahan sakit), terpaksalah ke Switzerland kalau nak mati. Tapi, mati bukan di rumah sendiri, sedihlah kan?

Me comment? Life's precious, ain't it? Some people got faith about the afterlife, some don't.

Even I did thought of killing myself a couple of times (sebab tekanan yang terlampau kuat), as I cool down, I realise I was doing a very stupid thing. Tapi, sabar itu pada tamparan yang pertama. Bukanlah sabar namanya bila dah tenang baru nak ingat sabar.

People who have faith and get hold of it tightly, might not fall into this kind of mess, insyaAllah. Ujian Allah itu datang dengan ganjaran dan pengampunan dari-Nya. Even the slightest thing, smallest thing, non-logical thing, every pain that we feel, physically or mentally, adalah rahmat dari Allah. People always forget about that. I'm talking about myself by the way. Kita takkan sedar sehinggalah kita dikejutkan oleh seseorang, atau setelah kesakitan itu reda. So, people around, pastikan ada fungsinya kita pada seseorang.

Still talking about me-self.

No comments: