Friday 14 August 2009

Sudah Hari Jumaat

Penghulu segala hari, dan juga harapan semoga hari ini lebih baik dan ceria daripada semalam, juga seterusnya.

Be happy beb, after all the things that bothered you yesterday!!

Apa pun, kepala aku agak sakit sekarang. Normal things bila aku menangis, dengan beria. I thought 'histeria' aku datang semula semalam. Nahh.. just screaming a few times, without that feeling, harted, bursting out. Just sad. Funny how me can easily offended by remembering that kind of thing.

Oh ye, sekarang ni, hidung aku sakit. Dalam lubang hidung aku, bahagian dalam (area batang hidung), ada satu tempat yang merah dan membengkak. Aku tak tahu sebabnya, tapi aku perasan sakit sejak selasa baru ni, cuaca panas sangat. Tapi aku ingatkan sakit sebab luka. Selepas aku tengok-tengok (kena pakai lampu suluh juga), nampaklah ada benjolan dan merah. Aku tak pasti apa, ada kemungkinan bisul.

Aku selalu ada bengkak-bengkak pada ketiak. Kadang-kadang bisul. Sebelum ni ada bengkak yang besar juga, aku kira nak jumpa GP kalau tak surut, takut simptom breast cancer. Mujur dah surut. Tiba-tiba dalam hidung pula?

Anyway, nanti siang mahu keluarlah. Ada barang yang aku kena pulangkan, juga menjengah ke kedai cina cari megi (jenama KOKA, made in Singapore) beberapa bungkus untuk bekalan tengah malam bila tengah kebulur, juga ke kedai india beli pepsi sebotol dua buat perasa tekak. Masa angin aku tengah banyak, masa tu stok tak ada. Duit pun kena jimat-jimatlah. Ada dalam 3-4 pound je ni. Another 10 aku nak save untuk keperluan kot-kot berat beg terlebih sikit masa nak check in nanti. Kali terakhir aku timbang sedang elok 20kg. Tapi tak mustahil kalau terlebih sikit. Kalau akak kaunter tu baik hati, lepaslah aku. Lebih 1kg GBP5 ok. Mahal!!

Ada juga terfikir nak tukar berat beg, ambil 30kg, boleh bawa balik banyak lagi barang. Boleh bawa balik bantal busyuk, baju, buku. Sekarang ni aku bawa baju kemeja (sebab ringan) 4 helai saja. Seluar pun sama. Tak ada baju lain.

Untuk bawa beg yang sedia ada ni, memang dah cukup berat dah. Tapi setakat tarik ke stesen bas, boleh slow-slow. Ambillah dalam 45 minit, cukuplah untuk tarik dengan perlahan, ambil boarding pass dan berehat sekejap. Aku sangguplah sakit sikit.

Tapi, itulah, seluk kocek kiri, seluk kocek kanan, habuk saja yang ada.

No comments: