Sunday 9 August 2009

Packing Untuk Sekian Kalinya

Dah berhari juga aku duduk diam depan laptop tapi tak tahu apa yang aku nak buat. Kadang menjenguk ke Saifulislam.com, kadang menjenguk ke Google Reader, kadang menjenguk ke Utusan Malaysia. Itu sajalah yang aku buat, selain tidur mencecah 12jam sehari. Juga mencari-cari di balik tabir filem Harry Potter, sambil mulut menyuap apa saja yang ada. Contohnya nasi, ataupun mi, ataupun sekadar cereal.

Walaupun ada beberapa orang rakan yang mengesahkan SLR kamera adalah dikira sekali dengan bagasi kabin, aku menjengah ke beberapa website, contohnya Air Asia dan juga Stansted Airport, perkara tersebut dikatakan tidak benar. Beg tangan pun, dikira satu beg yang lain. Makanya, aku terpaksa kemas semula beg dan memilih untuk menggunakan 'beg balik kampung', instead of beg sandang untuk memuatkan laptop, kamera juga beberapa helai pakaian sebagai kusyen untuk laptop aku.

Walaupun aku pernah ke Stansted Airport, aku rasa sedikit gabra kerana pengalaman pertama aku itu seperti tak pernah wujud pun. Aku tak ingat langsung bagaimana suasana sebenar di sana (kecuali beberapa lelaki Spanish yang agak bising dan bercakap bahasa ibunda mereka kepada kami sedangkan mereka tahu kami orang asing).
Macam dodgy-lah tempat tu.

Dalam beberapa hari lagi aku akan berpindah ke rumah belakang. Aku tengok Kak Is dah mengemas satu rumah, dan aku rasa lain macam. Pastinya aku tak buat sepah, tapi rumah tak berusik lama pun pasti berhabuk, kan? Aku selalunya berada dalam fasa tak berani tak usik apa-apa bila berada dengan orang yang aku tak biasa dan rasa janggal. Jadi, aku rasa aku nak lari. Lagipun aku tak bayar sewa. Hehe.. takkan nak duduk sini lagi?

Esok mahu jalan-jalan cuci matalah.

No comments: