Tuesday 1 June 2010

Duit Duit, Di Mana Kau Duit??

Ahh.. pening kepala fikir pasal duit. Tapi sedikit lega juga, sebab sewa bulan 6 dah pun bayar. Cuma tinggal duit air saja. Tapi hutang rumah dengan aku, ada lebih kurang £180 lagi. Jadi aku rasa, kalau duit tak masuk lagi bulan depan, bayar sewa rumah guna duit hutang tu-lah.
Aku tengok, tabung rumah ada duit syiling saja. Mana duit lain yang belambak tu, tak tahulah. Tapi, boleh nampak peti penuh. Untuk lauk saja dah 2 ketul tiap orang. Itu, makan untuk sehari. Mungkin masing-masing dah tak lalu nak makan nasi juga, makan lauk saja. Ataupun, dah makan dua kali sehari. Lapar sangat, mungkin.

Ahh.. pokai. Dalam hati, berkira-kira nak ke Sainbury, cari makanan separa ringan. Macam kek, triffle (itu mesti ada!!), coklat, biskut. Rasa mengidam lagi kuat daripada rasa lapar. Masa demam dulu, tekak aku nak makan burger saja. Jadi dalam seminggu tu, dua kali menyeret badan yang tak larat ke kedai yang jauhnya lebih kurang 2km dari rumah. Agaknya, kalau aku mengandung nanti, mengidam apa ye? Jangan yang pelik-pelik sudahlah.

Aku teringin nak makan benda yang sejuk dan manis. Aiskrim, trifle, yogurt. Huk..huk..

No comments: