Monday 20 September 2010

Penattttttttt................

Kepala aku sakit lepas makan pagi tadi. Dan rasa berat sangat sampai sekarang.

Seperti yang dijangkakan, walau dah siap banyak benda pun, kerja masih lagi menimbun dan bertambah-tambah. What can be said? Life kan?

Gua sekarang ni fikir-fikir, cepatlah habis belajar. As we went pass Tanjung Gahai's junction yesterday, Abah kata kalau boleh pergi sanalah. Elaun tentu banyak, tapi susahlah nak balik. Katanyalah. No place that far-lah Abah. Memang I planned untuk masuk ceruk sampai Ulu Tembeling pun no hal. Gua duduk sana, bermastautin terus pun boleh. Tapi itulah, lambat sangat lagi nak habis belajar. Dan sesungguhnya tertekan sangat sebab masih lagi belajar. But I believe it worths. If aku habiskan degree di Cardiff dulu, I wont be able untuk mengajar di pedalaman. Mana ada sekolah menengah kat ceruk-ceruk macam Ulu Tembeling nuu. Okay, it is not about the allowance. Just having passion to teach budak-budak yang aku percaya, sangat hargai ilmu. And suasana pun of course lebih damai. Good for me, my future children.

Right...

Semalam dan hari ini aku tengok gambar kahwin Anis Mimi. Sangat cantik. Dan aku tak berangan dah bila tengok gambar kahwin orang. Entahlah kenapa. Mak Abah sekarang pun dah treat Abang Nizam as if their menantu already. Jadi, aku tak rasa risau sangat dah. Ada rezeki, adalah nanti. Yang penting, I am okay. Physically and mentally. No more ranting, atau tak keruan, atau tertekan yang melampau. Well, ada lagi sebenarnya. Dalam masa cuti ni, aku cuba bunuh diri 2 kali. First, suffocating myself bawah tilam tebal. Second, cuba nak tikam diri sendiri.

Emosi memang pelik jugalah. Sekejap okay, tapi dalam seketika tiba-tiba mudah sangat nak terasa. But I guess, the last days of me at home sangat menggembirakan.

Kalau penat buat kerja ni bagus juga. Buat lupa semua masalah. Tapi kalau nak kejar deadline sampai menangis-nangis dan sakit kepala, masalah juga kan?

No comments: