Wednesday 15 September 2010

Sudah-Sudahlah Beraya Tu Beb!!

Baru siap praktikal 4. Dan ada 2 lagi praktikal report yang perlu ditaip (dan kena fikir because I haven't learn chemistry since form 5). Malam tadi aku mengomel, 'kenapalah aku bodoh sangat. kenapalah aku tak tahu langsung pasal reaction or experiment ni. kenapalah aku have no idea what actually is happening right now? what am i going to write on exam paper if i actually know nothing about these topics? yes, i have to learn by myself all about chemistry that THEY'VE LEARNT during their foundation year. am i going to be all crazy like last semester because I DON'T UNDERSTAND ANYTHING about biology and simply buat kesimpulan dan kefahaman sendiri atas bacaan sendiri?'

Kadang fikir, I have to do everything alone. Yalah, if everybody memang dah tau, buat apa nak belajar lebih-lebih dalam kelas kan? Better give more attention to practicals, ISLs, assignments. Takkan nak ajar bit by bit just for the sake of me. Instead, aku yang kena kerja lebih. Tapi tension juga sebab it is only me yang berkerut dahi dalam kelas sebab tak faham langsung term-term yang digunakan, nama-nama chemicals yang entah apa entah. Aku simply tension.

Okay, tarik nafas dalam-dalam. Tenang. Jom pergi kedai kejap beli buku.

Buku virtual tak membantu langsung.

No comments: