Thursday 3 February 2011

Spending A Night At Rumah Wan

Wan demam. Jadi Mak ajak tidur sini, nak jaga Wan. Jadi, aku beranikan diri untuk tidur di sini. So far...okaylah.

This morning, Abang and his family is going to Tapah, meminang, untuk Lanun. That's his nephew's nickname at school. Rasanya tak ramai yang tahu nama betul Lanun tu. I don't, even being told lots of times, sebab nama Lanun tu dah lekat dalam kepala. Never thought that that Lanun is going to be my nephew-in-law. Ahhhhhhh...... kelakar pula rasa.
Semoga mereka selamat dalam perjalanan. Itu baru nak pergi meminang, bertunang. Nanti kahwin nanti kena pergi lagi. Jauh woooo...

Anyway, malam tadi tidaklah menyenangkan. Walau tak ada cerita mimpi yang menyeramkan seperti malam sebelumnya, tapi terjaga juga beberapa kali malam tadi. Kurang seronok terjaga tengah-tengah malam gelap dan tak nampak apa yang ada disekeliling. Kenapalah orang boleh tidur lena dalam gelap. Aku tak boleh langsung nak tenang tidur dalam gelap.

Oh, last night memang stress. Mimpinya. Makhluknya tak ubah macam makhluk yang merasuk orang di Anggerik pada hujung tahun lepas. Memang menggeletar jugalah masa tersedar tu. Thanks to my phone sebab berbunyi dan bergetar yang mengejutkan aku. Simptomnya sama macam orang kena tindih; tak boleh nak bergerak langsung dan mengharapkan orang dikeliling untuk gerakkan.

Dan pagi-pagi lagi budak-budak ni dah bising. Tapi bagus juga, senang nak jaga.

Seronok pagi-pagi di kampung ni. Budak of course ramai, sejuk dia memang superb! Kalaulah boleh duduk sini. Cuma malam sajalah yang tak seronok. Macam-macam binatang boleh ada.

Tapi hari ni balik rumah dahlah. Homework tak siap lagi, tak ada mood nak buat. Dan hari ni dah Khamis. Cuti dah nak habis. Kurang seronok.....

No comments: