Tuesday 8 February 2011

Stress

Stress sebab dahagakan populariti. Ahakkkkssss!!

Well, sebenarnya agak stress tanpa sebab yang relevan. Biasalah, aku selalunya stress dengan benda-benda remeh dan tak penting. But then, it is good apa. Stress yang membina. Bina apa? Bina sesuatu yang aku minat. Bila dah stress, tengok work orang lain sangat hebat, memang akan jadi jealous dan stress. But then, kena sentiasa usahalah. Takkan nak biarkan saja kan? Takkan nak give up.

Having passion towards photography really makes me happy and eager to do best in all the thing I am doing. Kita tengok hasil kerja orang sangat hebat, sangat mantap. Seeing their camera and lenses, rasa macam cemburu. Tengok harga camera dan lenses tu, rasa macam nak pengsan. I don't have that much money, so aku boleh tumpukan kepada creativity and skill in editing the photos. All need practices, observations, learnings. Kalau nak dapatkan gambar yang menarik just by having thousands ringgit's camera and lenses, bukan kita yang berjaya. Just because of the camera. And we still not learning anything.

And really, bila tengok indahnya gambar-gambar tu, rasa macam...sangat hebat ciptaan Allah ni. Tengok langit biru, tengok gambar haiwan dan bunga secara close-up, you will be too impressed by how detail the things are. Aku suka gambar langit dan close-up. Langit tu ada satu tone warna yang sangat unik. Dan bila kita tengok awan, pada mana-mana cuaca, nampak bentuk 3D tu, rasa macam.....alangkah indahnya kalau aku boleh lukis awan tu macam apa yang aku tengok. Dan percayalah, apa yang kita lihat sebenarnya berkali ganda lebih cantik daripada apa yang kita lihat dalam gambar.

Okaylah, cakap banyak idea bukan banyak pun. Tadi sempat membaca sedikit perkembangan terbaru di Mesir. Banyak ironinya tentang apa yang terjadi di sana. But then, I have many ideas, yang mungkin agak lame dan tak detail; but I love to see changes in that country.
Democracy eh?

No comments: