Sunday 14 November 2010

Study!!!!

Mula-mula aku nak mengomel tentang air yang tak ada. Please-lah! Lagi 2 -3 hari saja lagi nak balik. Lepas kami semua dah balik, barulah tak payah ada air. Menyedihkan sungguh. Tapi semalam aku dengar perbualan seorang pakcik, katanya tahun ni memang ada masalah air. Sebelum ni memanglah air tak ada, tapi dalam setahun mungkin sekali dua saja. Tapi sekarang ni selalu sangat.

Entahlah pakcik.

Kemudian nak mengomel tentang packing. Ohhhh, sungguhlah malas dan berserabut rasa. Ramai yang pelik aku bawa semua barang balik dan tak tinggalkan langsung walaupun satu barang dalam bilik stor. Well, sebenarnya tak biasa tinggal-tinggal barang dan risau kalau semua tak ada depan mata. Nak tinggalkan pakaian, no way!! Buku-buku ada sikit saja, dan next semester dah guna buku lain, jadi buat apa nak tinggal sini. Bantal, selimut, aku guna. File semua aku nak siapkan cuti semester ni dan tinggal saja semua di rumah. So, basically memang semua aku bawa balik.

Lastly, tentang exam. Esok paper terakhir, dan aku rasa sangat malas sekarang ni. Aku tengok silibus, sikit saja dan boleh saja nak cover dalam masa satu malam ni. But then, as we never learn the theory, jadi rasa macam serabut jugalah. Basically, aku hanya cari nota di internet. Kalau betul, betullah. Kalau tak, taklah.

Mari study. Ini paper terakhir. Lepas ni boleh buat plan untuk cuti dan budget untuk cuti ni. Elaun rasanya masuk dalam RM500+, kena buat baju untuk unit beruniform next semester, juga kertas-kertas dan dakwat printer untuk next assignments yang sudah pasti menanti-nanti untuk dilepaskan.

Jadi mari jadi rajin.

No comments: