Thursday 17 December 2009

Angin Bertiup.......Perut Bergelora

Tengah sakit perut sebenarnya. Makan tak tetap dalam seminggu ni setelah ibu tersayang menetap di rumah Wan, dan alhamduliLlah, dah balik pun. Haha..this is a story about a lazy young lady yang sekarang ni rasa tak boleh nak hidup without her mother.

Semalam qada puasa, dan....semalam adalah satu hari yang sangat teruk. Pagi tu, rasa sangat lemah dan nak pengsan + loya tahap separa kritikal, maka setelah menyidai baju, naik ke bilik, pasang kipas kuat-kuat (suasana yang panas boleh mempercepatkan proses kehilangan tenaga), dan cuba tidur.

Itu satu bahagian. Petang pula, semasa memasak untuk berbuka, lengan rasa sangat sakit dan susah nak menggoreng nasi. Kemudian, dalam proses nak basuh kuali yang masih panas (sebab nak guna lagi untuk goreng fries), air mencurah-curah keluar dari sinki dan kepala blur maka aku berdiri tercegat tak tahu nak buat apa hingga Abah kata, "Tutuplah paip tu dulu," baru aku bertindak.

Dan selepas makan, tangan aku terkibas gelas yang berisi milo ais dan tumpah di atas tikar (macam mana boleh terkibas sedangkan aku hulur tangan nak pegang gelas tu dan bawa ke dapur?)

Entahlah, rasa macam tindakan tak seiring dengan arahan dalam kepala ni. Adakah kerana stress, ataupun tidur berlebihan, ataupun kerana sunyi maka aku stress dan itu menyebabkan aku tidur berlebihan yang menyebabkan badan aku jadi sedikit 'off-tune' macam ni?

I need Kecik. Dia antara kawan paling rapat yang aku ada sekarang ni.

No comments: