Sunday 27 December 2009

Yesterday's Barbecue

Semalam Pokcik ajak kami buat bbq beramai-ramai, ayam belanda, di rumah Wan.

Yang itu seronok. Yang tak seronoknya bila mula lambat dalam jam 10 malam, dan sudah jauh melepasi waktu tidur aku.

Jadi aku hanya makan nasi goreng, fries, coleslaw, daging panggang sahaja, kemudian tidur. Perancangan Mak adalah untuk balik ke rumah malam itu juga. Sebabnya esoknya Kakde (Bear) nak balik ke kolej.

Maka dalam jam 1 aku dikejutkan, dan kami pulang.

Aku meracau lagi untuk kali kedua sejak aku balik.

Dari dalam kereta aku dah rasa lain macam. Sampai ke rumah, aku cuba tidur semula. Tapi tak berjaya. Kecik yang baring di sebelah terus melompat dan turun memanggil Mak.

Angah ada, syukur, kerana Abah tak ada di rumah.

Dan itu kisah bbq.

Morale of the story, jangan kejutkan aku tengah-tengah malam masa aku sedap tidur. Sekali aku mamai, tak dapat kawal diri, semuanya keluar bergumbira.

No comments: