Sunday 3 January 2010

Kehilangan

Emm, aku tak rasa kehilangan pun, tapi adik aku, ya. Sejak semalam dia merengek, "Along, janganlah pergi......." Meleret-leret sampailah ke hari ini.

Ahhhaaa!! Tiga bulan bersama boleh menambahkan kemesraan hingga ke tahap itu. Kanak-kanak memang berhati suci. Itulah masa mereka mencipta perasaan yang dinamakan kasih sayang.

Emm, pastinya hidup aku tak ceria tanpa kehadiran kanak-kanak riang itu.

Baik, satu luggage besar dan satu beg besar untuk pakaian, selimut dan cadar, satu beg kecil untuk kelengkapan lain, baldi, bakul, handbags, laptop. Stok makanan sikit pula. Should I ask Abah untuk beli lagi? Coklat, air gas, biskut, chips, oat etc? Ohhooo, lupa ada seorang mangsa untuk di'pow' hujung minggu nanti.

Emm, risau. Macam duduk di asrama ke? No jeans? Tolonglah, seluar aku semuanya jeans. Bekalan air macam mana ya? Electricity? (Okay, bab air dan letrik ni sebab terbayang hidup di Clifford dulu yang serba daif. Bayangkan ada satu masa, 1 toilet dikongsi antara beratus orang student sebab toilet lain rosak. Nak berus gigi pergi kelas kena panjat tangki air tinggal untuk dapatkan secebok air yang bercampur air hujan, daun-daun kering dan katak. That was the day.)

Hahahahahahahahahahaha...

Dah biasa hidup selesa rasa takut pada kesempitan hidup.

No comments: