Saturday 30 January 2010

Wanita Dan Airmata

Wanita dan airmata memang sinonim. Aku sejak 2-3 tahun kebelakangan ini memang cepat dan kuat menangis. Sekali menangis paling sekejap setengah hari baru reda. Paling lama, 2 minggu. Berhenti pun sekadar beberapa jam, atau ketika tidur sahaja.

People with mental problem like me, tend to feel emotional even because of a very simple thing.

Tapi kadangkala, bila tak dapat apa yang aku inginkan, atau benda yang berlaku tak mengikut apa yang aku racangkan, maka macam-macamlah yang aku fikir, dan mengalirlah airmata.

Mengikut pengalaman aku, wanita ni cepat menangis sebab hatinya tersentuh, cepat terluka, dan kadangkala hanya untuk meraih simpati.

Hari ini aku menangis untuk membuat seseorang mengalah, agar aku dapat keluar dari tempat ni dan merayau-rayau di bandar. Dalam erti kata lain, mengeksploitasikan kelebihan wanita nan satu ini untuk mengalahkan lelaki.

Wanita memang hebat!!!

No comments: