Wednesday 20 January 2010

welcome back to me

Wahhhhh... sudah lama rasanya tak menjenguk ke sini.

Right, sekarang aku berada dan belajar di Institut Pendidikan Guru Tengku Ampuan Afzan di Kuala Lipis, Pahang. Dekat dengan rumah, dan sudah biasa dengan keadaan di bandar Lipis. Dan subjek yang aku ambil sekarang ialah Sains. Tapi silibus banyak menjurus kepada psikologi kanak-kanak dan cara mengajar mereka.

Di sini, aku adalah antara student yang paling tua. Aku masih di semester satu. Dan orang yang sebaya dengan aku rata-rata berada di semester tujuh. Rata-rata classmates aku berusia 19 dan 20 tahun.

Life di sini macam simple dan tenang. Aku dapat rasa yang aku berubah ke arah yang lebih baik. Stress pun dah kurang. Dan yang paling aku suka di sini ramai student yang mengambil subjek Pengajian Shariah dan Pendidikan Islam, jadi ruang untuk istiqamah pun luas. Rasa bersyukur sangat dapat masuk sini, walau aku tak berjaya dapatkan degree dari UK.

Ketenangan itu yang membuat kita rasa bahagia. Apa guna kemahsyuran, keagungan, kekayaan andai hati tak tenang dan bahagia.

So, these are my classmates.

No comments: