Sunday 10 January 2010

Sakit Kepala

Seminggu aku rasa sakit. Pertamanya adalah sebab tidur. Aku biasa tidur lama, dan rutin harian tak mengizinkan. Ahhhhaaa, sebenarnya aku yang tak bagi 'can' untuk aku tidur lama. Natijahnya, pertamanya adalah sakit kepala yang melampau, kedua sakit badan yang melampau juga, yang ketiga bangun lewat untuk Subuh saban hari, dan yang keempat adalah ketidakmampuan untuk study dan buat nota.

Hujung minggu ini aku pulang ke rumah untuk menguruskan hal borang perjanjian. Maka sepanjang berada di rumah, aku bermalas-malasan tahap dewa dan 'qada' tidur. Sangat rasa lega bila dapat tidur.

Sekarang pun sudah mendekati jam 3 pagi. Ini tidur lewat penangan membuat kek, dan juga penangan borang-borang yang perlu diisi, internet perlahan yang menyukarkan aku meng'google' artikel berkenaan topik assignment yang dah pun aku dapat, juga memikirkan bajet sepanjang 3 bulan ini.

Cakap tentang bajet. Wang yang diberi Abah adalah sebanyak RM300. Cukup saja kalau untuk perbelanjaan makan aku untuk 3 bulan ini (itu pun aku makan tengah hari saja demi nak jimatkan duit). Malangnya banyak lagi keperluan lain. Pertamanya dakwat printer. Amali tiap minggu kena taip report, jadi kena print. Printer ada di rumah, cuma dakwatnya sudah habis. Kedua buku rujukan dan print out yang mesti dibeli atau bayar. Ketiga broadband, yang aku sangat perlukan untuk rujukan di internet.

Kesimpulannya, pleasssseeeee, berilah cepat elaun.

No comments: