Saturday 30 January 2010

Terang Bulan Malam Ini..



Ini gambar bulan. Memang tak dapat nak buat clear gambar permukaannya. Cantik sangat. Dahlah tak pandai sangat nak ambil gambar malam-malam ni.




Dan ini pula perarakan Thaipusam. Puas kejar, tapi tak dapat angle yang menarik. Nak keluar kereta dan join the group, so that dapat gambar yang clear dan shot best. Malangnya rasa segan sikit, lagipun kereta banyak. Masa gambar ni, kereta dah kurang tapi malas dah sebab dah letih mengejar.




Ini di tepi jalan, di Taman Tasik. Melepak sekejap situ, sambil ada orang menghabiskan Nusantara sebatang (dapat juga ;) ). Aku pula merayau sambil mengendong kamera burok tu.





Dan ini my beloved one, yang agak kedekut nak beri tapi last-last mengalah sebab aku
dah ketagih macam orang gila tadi. Kata dia 'Macam gian nak ganja je'.



Itu kisah aku malam ni. Hari ni aku buat perangai lama, pasal apa entah tapi otak aku sikit biol sekarang ni.

P/S : Seorang makcik yang sedang solat maghrib di masjid india tadi, terperanjat beruk dan marah 'Apa ni dekat-dekat dengan orang. Pergilah ambil sejadah sana!', bila aku berdiri sebelah dia. Aku jawab balik 'Saya nak jemaah ni makcik, kena rapat-rapatlah'. Aku buat dek terus angkat takbir, rukuk terus sebab dah rakaat ketiga dan imam dah rukuk. Kemudian makcik tu sambung balik rakaat ketiga. (^_^)

No comments: