Saturday 7 August 2010

Main Gitar



Ini gambar bekas gitar aku. Bekas tu maksudnya aku dah jual pada orang lain. Gitar ni kecil berbanding dengan gitar biasa. Sebabnya aku ni kecik, tangan pun pendek. I really love guitar, followed by drum, next is bass. Masa aku beli ni, aku memang nak belajar main gitarlah. Anip jadi cikgu, tapi pernah belajar sekali saja. Sebabnya, aku give up. Kadang-kadang tu, ada note yang perlu dicover oleh kelima-lima jari. Jari kelingking aku tak boleh nak bengkok mengikut arahan yang diberi oleh otak aku. Dan kalau dia bengkok pun, sakit. Setelah beberapa lama, aku give up untuk belajar. Dan aku pun masa tu nak balik Malaysia dah, so better jual saja.

Baru-baru ni, masa aku cari kain pasang untuk baju raya, melintas depan kedai alat musik. Adalah nampak gitar dan bass bergantung dalam kedai tu. Sayu saja tengok. Dalam hati teringin nak main, tapi tak boleh. Hehehehehe... macam apa-apa entah.

Maybe that's why I love rock so much. Dengar bunyi gitar ngengggg ngengggg tu rasa syok habis.

P/S : Tengah layan Earthshaker T-O-K-Y-O 'tokiyo!!! aoooooo.......'

P/S : Anip sekarang dah jadi professor... uni mana tah, aku lupa dah.

No comments: