Saturday 30 October 2010

Coretan Sebelum Tidur

Hari ni, aku rasa macam sedikit kosong. Cepat berlalu. Sakit kepala yang sekejap datang, sekejap hilang, hati yang mudah terusik, perbualan dengan kenalan lama, terbunuh cicak secara tak sengaja; semuanya rasa macam agak menyiksa jiwa.

Aku nak risau tentang exam yang akan datang, betapa banyak lagi yang aku tak baca lagi dan aku tak tahu langsung berkenaan apa, tapi aku tak mampu nak risau. Entahlah, better just read through the book; make the notes later sebab masa sudah suntuk, tambah dengan batuk dan sakit kepala ni, tak mampu nak buat semuanya on time.

Beginilah, bila sakit datang dalam keadaan yang tak terduga, masa kesihatan itu amat diperlukan, untuk lulus exam, demi untuk masa depan. Just pray to Allah, semoga diberi kesihatan, ataupun kemudahan melalui masa sempit ini, sebab Allah yang beri semua ni, He wants us to come closer to Him and pray to Him, remember Him all the time; He knows the best for us. Dan sakit ini juga adalah penebusan dosa-dosa lampau yang tak terkira banyaknya. Be positive kan? Siapa tahu kalau-kalau aku sihat, aku terlalu berfoya-foya thus menambahkan lagi dosa yang sedia ada ataupun menjadikan aku seorang manusia yang berhidung tinggi kononnya mudah sangat subjek ni aku boleh buat pejam mata je?

Semoga kita selalu dalam perlindungannya. Orait, mari kita tidur dan berehat. Esok banyak lagi yang perlu dikejar.

No comments: